Jak informuje resort, cele szczegółowe „Projektu wspierającego przygotowanie projektu pozakonkursowego w działaniu 2.1 POPC pn. Rejestr punktów adresowych” to:
1) Wykonanie analizy prawnej przepisów prawnych dotyczących danych adresowych.
2) Przygotowanie projektu ustawy o rejestrze punktów adresowych – ustawa będzie regulować kwestie gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych adresowych.
3) Analiza dotychczasowych rozwiązań informatycznych, funkcjonalnych i organizacyjnych w obszarze danych adresowych w Polsce.
4) Opracowanie projektu technicznego rozwiązania informatycznego – modyfikacja rozwiązań istniejących, analiza istniejących rozwiązań pod kątem bezpieczeństwa danych i rejestrów.
5) Opracowanie tzw. fiszki projektowej Komitetu Rady Ministrów ds. Cyfryzacji.
6) Przygotowanie studium wykonalności projektu RPA.
7) Opracowanie i złożenie wniosku o dofinansowanie projektu RPA.
Cele szczegółowe samego projektu RPA zostaną określone na etapie wspomnianego wyżej projektu wspierającego. Już teraz jednak MC sformułowano cele strategiczne tego przedsięwzięcia. Wiadomo na przykład, że RPA ma zostać zbudowany w strukturach Państwowego Rejestru Granic (PRG) w ramach jego modernizacji oraz że ma zawierać również dane o lokalach. W ramach projektu przewidziano także uporządkowanie i integrację danych adresowych w rejestrach PRG i TERYT. Ponadto ma zostać wypracowana dwustronna integracja aplikacji do prowadzenia ewidencji miejscowości, ulic i adresów z RPA. Przewidziano także uruchomienie elektronicznych usług dla administracji, obywateli i biznesu oraz stworzenie dedykowanego serwisu internetowego dla obywateli.